Teoria i praktyka



Teoria i praktyka

Teoretyczna nauka zawodu odbywa się w pracowni technicznej.  

Pracownia techniczna  

Oglądając samochody na ulicach, niewielu młodych ludzi jest świadomych, jak skomplikowaną maszyną jest obecnie samochód - postaramy się to zmienić! Pracownia techniczna to zajęcia naprawdę odmienne od wszystkich pozostałych w tej szkole. To tutaj teoria łączy się z praktyką w spójną całość, a nowe wiadomości potwierdza doświadczenie lub wykonanie ćwiczenia. Tutaj znajdziesz odpowiedzi na pytania, które tak długo nie dawały Ci spać. Wzorem laboratoriów na uczelniach wyższych, obowiązującym strojem jest biały fartuch. Aby zajęcia przebiegały sprawnie, a każdy uczeń mógł się wykazać, klasa dzielona jest na zespoły złożone z trzech do pięciu osób. Każdy z członków grupy ponosi równorzędną odpowiedzialność za cały zespół. Na całą klasę przypada dwóch nauczycieli, dlatego każdy uczeń może osobiście wszystkiego dotknąć, sprawdzić i uwierzyć, że to działa. Zajęcia, ze względu na swój charakter, odbywają się w innym budynku niż reszta lekcji. Gama dostępnych ćwiczeń sprawia, że każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego. Dla większości uczniów najbardziej atrakcyjne są zajęcia, podczas których wykorzystuje się silniki spalinowe (na pracowni są dwa czynne oraz kolejny w fazie przygotowań). Wówczas można zmierzyć moc silnika oraz sprawdzić, jak drobne usterki wpływają na jego pracę. Dział pomiarowy to miejsce, gdzie niemalże każda część silnika spalinowego jest oglądana, mierzona i oceniana pod względem zużycia. Dział elektryczny pracowni, dla odmiany oferuje m.in. badania alternatora samochodowego, świec zapłonowych i innych elementów układu zapłonowego, czy oświetlenia zewnętrznego samochodu. Przy okazji badania struktur metalograficznych można zobaczyć różne metale pod mikroskopem. Bada się również wtryskiwacze silników wysokoprężnych oraz sprawdza pompy paliwowe. Oczywiście wszystkie ćwiczenia wykonywane są na specjalnych stanowiskach lub stołach probierczych, próby silnikowe odbywają się na hamowniach silnikowych, a wszystko pod nadzorem prowadzących zajęcia nauczycieli. Warto wspomnieć, że podczas ćwiczeń uczniowie poznają wiele niezbędnych narzędzi pomiarowych, które spotykają często w późniejszej pracy zawodowej. Obecnie w Pracowni Technicznej trwa remont, podczas którego odnawiany jest cały budynek oraz baza dydaktyczna.

mgr inż. Michał Amerek

 

 


 
Działy warsztatowe

 

 

Umiejętności praktyczne uczniowie zdobywają pod czujnym okiem nauczycieli i instruktorów w następujących działach warsztatowych: - pracownia elektroniki i elektrotechniki samochodowej, - pracownia układów zasilania, - pracownia pomiarów warsztatowych i weryfikacji części,



warsztatowa pracownia samochodowa (ćwiczenia z budowy samochodu: silnik, nadwozie, podwozie),





- pracownia silników samochodowych,

- serwis ogumienia, - dział napraw bieżących, - stacja kontroli pojazdów,

 

Ta strona internetowa używa ciasteczek "cookies" dla zapewnienia właściwego działania wszystkich dostępnych funkcji. Jeśli się z tym nie zgadzasz możesz określić sposób przechowywania "cookies" w swojej przeglądarce internetowej. Wiedz jednak, że może to doprowadzić do wstrzymania prawidłowego działania tej strony internetowej.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

We have 8 guests and no members online

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zespół Szkół Samochodowych w Radomiu - 2016

Mapa serwisu

Projekt i wykonanie 2015: